Zastupitelstvo a Rada obce
Zastupitelstvo obce
Zastupitelstvo se schází podle potřeby, nejméně jedenkrát za 3 měsíce a jedná na základě schváleného jednacího řádu. Jednání zastupitelstva jsou veřejná, k platnému usnesení je třeba souhlasu nadpoloviční většiny všech jeho členů.
O průběhu jeho zasedání se pořizuje zápis, jehož součástí je usnesení, které je vyvěšeno na webu obce v sekci obecní úřad - dokumenty a k nahlédnutí na OÚ.
Ve volebním období 2022-26 má Zastupitelstvo obce 15 členů a tvoří jej:
| Ing. Pavla Dratvová | STAN | Ing. Pavel Uminský, Ph.D. | STAN | 
| Ing. Mgr. Pavel Kadlec | STAN | Bc. Roman Ivičič | STAN | 
| Ing. Jiří Sekora, MBA | STAN | Ing. Miroslav Sopoušek | KDU-ČSL | 
| Ing. Jan Šnajnar | Mladá změna | Mgr. Kateřina Fraňková | Mladá změna | 
| Ing. arch. Dušan Knoflíček | Mladá změna | Ing. Roman Pospíšil | Mladá změna | 
| Vladimír Lazar | Mladá změna | Ing. Markéta Karbanová | Mladá změna | 
| Miroslav Rožnovský | TOP 09 | Pavel Hodec | TOP 09 | 
| Marie Rožnovská | TOP 09 | 
Pravomoci vyhrazené zastupitelstvu jsou definovány v § 84 a § 85 zákona o obcích. Zastupitelstvo rozhoduje ve věcech patřících do samostatné působnosti obce, v přenesené působnosti jen pokud tak stanoví zákon. Zastupitelstvo vydává obecně závazné vyhlášky, kterými může ukládat povinnosti v samostatné působnosti.
 Jednací řád Zastupitelstva obce 20133.42 MB
Jednací řád Zastupitelstva obce 20133.42 MB 
  
Starosta a místostarosta
Starostou zvolilo zastupitelstvo obce na svém ustavujícím zasedání dne 17. 10. 2022 Ing. Mgr. Pavla Kadlece. Starosta zastupuje obec navenek a za výkon své funkce odpovídá zastupitelstvu. Funkce starosty je funkce uvolněná.
1. místostarostkou byla zvolena Ing. Pavla Dratvová.
 Místostarosta zastupuje starostu v době jeho nepřítomnosti v plném rozsahu. Funkce místostarosty je funkce uvolněná.
2. místostarostou byl zvolen Ing. arch. Dušan Knoflíček. Funkce 2. místostarosty je neuvolněná.
Rada obce
Do rady obce byli zvoleni: Ing. Markéta Karbanová, Ing. Jan Šnajnar.
 Jednací řád rady obce 201887.55 KB
Jednací řád rady obce 201887.55 KB
Pracovní kalendář jednání Zastupitelstva a Rady obce 2024
V souladu s jednacím řádem rady obce a zastupitelstva obce mohou být svolána mimořádná jednání rady a zastupitelstva obce. Jednání rady se bude konat vždy v 17:00, jednání zastupitelstva obce se bude konat vždy v 18 hodin.
 Harmonogram zasedání rady a zastupitelstva obce v roce 2024.pdf104.52 KB
Harmonogram zasedání rady a zastupitelstva obce v roce 2024.pdf104.52 KB
Obecní úřad
 Obecní úřad Hrušovany u Brna (dále OÚ) tvoří starosta, místostarosta a pracovníci. V čele OÚ je starosta. OÚ plní v oblasti samostatné působnosti úkoly, které mu uložilo zastupitelstvo obce, a pomáhá výborům v jejich činnosti. V oblasti přenesené působnosti obce vykonává státní správu s výjimkou věcí, které patří do působnosti zastupitelstva. OÚ také rozhoduje o poskytování informací žadateli podle zvláštního zákona.
Výbory zastupitelstva obce
 Zastupitelstvo zřizuje výbory jako své iniciativní a kontrolní orgány. Svá stanoviska a návrhy předkládají výbory zastupitelstvu. Výbory se schází na vlastních jednáních nebo na společné schůzi komisí zastupitelstva obce.
 
Zastupitelstvo obce zřídilo tyto výbory:
kontrolní výbor (předseda Miroslav Rožnovský)
finanční výbor (předseda Ing. Jan Šnajnar)
Organizační schéma dle funkčního zařazení
| ZASTUPITELSTVO | RADA | STAROSTA | ||
| Kontrolní výbor předseda: Miroslav Rožnovský | odpovědnost za oblast územní plánování a rozvoj - vyjádření ke stavbám | Obecní úřad | ||
| Finanční výbor předseda: Ing. Jan Šnajnar | Komise bytová a sociální | Jednotka SDH | ||
| Komise životního prostředí | Povodňová komise | |||
| Komise pro zájmové činnosti, kulturu a sport | Obecní policie | |||
| Komise pro moderní technologie | ||||
| Komise mediální | ||||
| Komise dopravní a pro územní rozvoj | 

